10 praktische tips voor een healthy lifestyle

Vind je het lastig om je gezonde levensstijl vast te houden? Val je snel terug in ongezonde gewoontes? Doorbreek ze met deze 10 tips. 

  1. Prep your food! Elke dag! Maak de avond van te voren voordat je naar bed gaat je lunchpakketje voor de volgende dag klaar. Zo kom je niet voor verrassingen te staan en ben je altijd voorbereid.
    lunchpakket-www-sporty-food-nl
  2. Zorg dat je je sporttas klaar hebt staan. Zet hem klaar in de gang of in de auto. Zo heb je geen excuus om niet te gaan sporten.
  3. Plan je eten vooruit. Maak èèn keer in de week een lijstje met wat je wilt gaan eten, doe grote boodschappen en je hebt voor de hele week eten in huis.
  4. Plan je trainingen in je agenda. Want als je denkt: “ik kijk wel wanneer het uitkomt” is het zo avond en zit je uitgeblust op de bank. Geen tijd om te trainen? Tijd maak je!
    weekly-planner-www-sporty-food-nl
  5. Kook meerdere porties tegelijk en zet de rest in de vriezer. Mocht je dan een keer laat thuis komen kan je in ieder geval een gezonde maaltijd opwarmen i.p.v. langs de snackbar rijden.
  6. Maak van sporten en gezond eten een prioriteit. Als je een gezond en fit lichaam wilt, zul je ervoor moeten werken.
  7. Stel realistische doelen! 10 kilo afvallen in èèn maand? 2 maatjes kleiner binnen 3 weken? Vergeet het! Je lichaam heeft tijd nodig om af te vallen maar moet ondertussen ook nog zorgen dat alle belangrijke lichamelijke functies door blijven gaan. Neem dus de tijd voor je doel.
  8. Balance is the key. Alles waar ‘te’ voor staat is te veel. Te weinig eten, te veel sporten, te weinig slapen, te veel chocola 😉
  9. Gun jezelf af en toe ook wat lekkers. Het heeft geen zin om jezelf uit te hongeren en extreem gezond te eten. Je moet ook kunnen genieten van wat minder gezond eten. Maar ook hier geldt; Balance!
  10. Last but not least: Rust, herstel en slaap. Deze 3 worden vaak vergeten. Want tegenwoordig moeten we veel en hebben we het altijd druk. Maar vergeet vooral niet op tijd je rust te pakken. Je lichaam kan alleen presteren als je het ook genoeg rust geeft.

Met deze 10 tips gaat het je zeker lukken!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s