Tips voor minder calorieën

Om een gezond gewicht te bereiken zul je meer moeten bewegen en minder moeten eten. Hoe zorg je ervoor dat je minder calorieën binnenkrijgt maar toch met een voldaan gevoel van tafel gaat?

  • Neem bij iedere maaltijd een glas water. Dit zorgt ervoor dat je maag sneller gevuld is en je daardoor eerder vol zit. Daarnaast moet je dagelijks voldoende vocht binnen krijgen. Dit is voor de meeste mensen erg lastig.
    glas-www-sporty-food-nl
  • Eet rustig en stop halverwege je maaltijd even. Leg je bestek neer en drink wat water. Regelmatig je bestek neerleggen zorgt ervoor dat je minder eet. Het duurt ongeveer zo’n 20 minuten voordat je hersenen het signaal doorhebben gekregen dat je vol zit. Neem dus de tijd voor je maaltijd.
  • Pak een ontbijtbord en geen diner bord voor je avondeten. Hierdoor lijkt je bord voller te liggen maar in werkelijkheid is dit niet zo. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je 2 keer opschept.
  • Neem kleiner bestek. Je eet langzamer als je een bakje yoghurt met een kleinere lepel eet dan met een grote lepel. Dit zorgt er weer voor dat je langer over je maaltijd doet.
  • Voorkom een hongergevoel voordat je gaat eten. Borrelt je maag van de honger? Dan ben je te laat met eten en ga je hoogstwaarschijnlijk schranzen omdat je zo’n honger hebt.
  • Vul je bord voor de helft met groenten. Groenten bevatten veel vezels en deze hebben een verzadigde werking. Dit betekent dat je sneller vol zit.
    bord-gevuld-met-groenten-www-sporty-food-nl
  • Kies voor voedzame producten en laat zoveel mogelijk bewerkte producten staan.
  • Zorg dat je tijdens het eten niet wordt afgeleid. Ga lekker aan tafel zitten en zorg dat je je bewust bent van je maaltijd. Eten voor de tv of achter de laptop lijdt erg af en hierdoor eet je onbewust meer dan je eigenlijk nodig hebt.
  • Laat zoveel mogelijk vloeibare calorieën staan. Deze worden door je lichaam moeilijker geregistreerd. Daarbij zit er in een gemiddeld glas vers geperste sinaasappelsap maar liefst 3 sinaasappels. Eet jij weleens 3 sinaasappels achter elkaar? Of heb je na 1 sinaasappel wel genoeg?

Succes met deze tips!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s