Tips voor het drinken van water

Hoeveel vocht moet je drinken en waarom is het zo belangrijk dat je genoeg drinkt?

Waarom is water drinken zo belangrijk?

Water zorgt voor het reguleren van onze lichaamstemperatuur, het transport van voedings- en afvalstoffen in het lichaam en voor de opname van voedingsstoffen. Als je te weinig water drinkt krijg je last van hoofdpijn, word je duizelig en kun je je minder goed concentreren. Langer dan enkele dagen zonder water is dodelijk. Het lichaam waarschuwt je op tijd dat er gedronken moet worden d.m.v. het dorstgevoel.

Hoeveel water moet ik dan drinken?

Het meest algemene advies luidt: 1,5 tot 2 liter water per dag. Je hebt meer vocht nodig als je zwanger bent, borstvoeding geeft, veel alcohol drinkt, intensief sport, het erg warm is, je zout of veel eiwitten eet of als je ziek bent.

Telt koffie en thee ook?

Ja, deze mag je meetellen. Je hoeft niet per se alleen maar water te drinken. Dit is vooral lastig als je niet gewend bent om water te drinken.

Tips voor het drinken van water. 

  • Zet een bidon of flesje met water klaar en neem deze mee naar je werk. Voor de middag moet er 1 leeg zijn en als je terug komt van je werk weer 1. Dan heb je al 1 liter te pakken.
  • Drink 1 glas water bij elke maaltijd.
  • Voeg een smaakje toe aan je water. Een schijfje limoen, citroen en wat bladeren munt maakt het verfrissend en lekker! Dit kun je ook door de spa rood doen.

Water www.sporty-food.nl

 

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s